11 July 2023
Wat doe jij om je concurrenten voor te blijven, nieuwe oplossingen op de markt te ontdekken en marktontwikkelingen te volgen? Sommige organisaties besteden dit onderzoek uit aan stagiaires, terwijl anderen social media-dashboards gebruiken om trends bij te houden. Allemaal tijdrovende methoden. En hoe bepaal je welke data relevant is en welke niet?
Gelukkig biedt kunstmatige intelligentie (AI) nieuwe mogelijkheden. Met de Heroes Competitor Monitor kun je nu het internet scannen, belangrijke marktontwikkelingen signaleren en snel reageren om je concurrentiepositie te behouden.
In een sterk concurrerende markt had een van onze klanten moeite om beschikbare informatie over concurrenten en potentiële klanten te vinden. Ze doorzochten talloze online bronnen en verzamelden enorme hoeveelheden data in verschillende talen. Dit handmatige onderzoek gebeurde ongeveer één keer per maand, met als gevolg dat veel van de verzamelde informatie al verouderd was tegen de tijd dat het werd gebruikt.
Hun uitdaging: hoe kunnen we de markt beter begrijpen en snel nieuwe leads identificeren met minimale inspanning?
Om de magische driehoek van concurrenten, potentiële klanten en nieuwe producten te volgen, ontwikkelden we de Competitor Monitor.
De Heroes Competitor Monitor fungeert als een onderzoeksassistent, waardoor je gedetailleerde informatie kunt verzamelen over leads, concurrenten en de markt. Het stelt je in staat om repetitieve taken te vermijden door deze aan AI over te laten in plaats van aan je team. Je bespaart veel tijd doordat je deze informatie niet meer handmatig hoeft door te nemen.
Zo scrapete de Competitor Monitor voor onze klant 16.000 websites en presenteerde hen 1.000 die relevant waren. Dit zou onmogelijk zijn om handmatig binnen één dag te doen.
Daarnaast zag onze klant een toename van 39% in het aantal relevante marktgegevens en een toename van 33% in het aantal unieke marktgegevens. Bovendien kunnen ze nu, in plaats van eens per maand concurrentiedata op te halen, dagelijks marktinformatie verzamelen en potentiële leads targeten met minimale inspanning. Hierdoor verkleinen ze het risico om kritieke informatie te missen en kunnen ze op tijd de juiste acties ondernemen.
De mogelijkheden met de Competitor Monitor zijn eindeloos. Naast concurrentieanalyses kan de tool ook worden ingezet voor klantinformatie, nieuwe productlanceringen en markttrends.
Wil je meer weten over de Heroes Competitor Monitor?
Hallo, ik ben Tom. Stuur mij een email naar tom.steenbakkers@heroes.nl for more information.